Wstawaj szkoda dnia!

Dziś mamy dla was kilka uwag na temat „Nordic Walking”.

Wydaje się, że nie ma nic prostszego – wystarczą dwa kijki i ruszamy. Nic bardziej mylnego. Większość Seniorów (choć nie tylko) chodzących z kijkami w miejskich parkach nie robi tego prawidłowo, a co za tym idzie nie wykorzystuje pełni korzyści płynących z prawidłowego treningu Nordic Walking. Być może to poniekąd wina lekarza czy rehabilitanta, którzy zalecają „chodzenie z kijkami” i zostawiają Seniora samemu sobie.

teraz_senior_nordic_

Oto trzy elementy, na które należy zwrócić szczególną uwagę (zakładając, że rytm i koordynacja ruchów jest już wyuczona):

  1. Rękojeść kijka nie może posiadać wyprofilowania na palce (bo taki jest kijek do trekkingu); zamiast tego musi mieć zapięcie na kciuk i nadgarstek (półrękawiczka).
  2. Długość kijka powinna być  taka, by w spoczynku między ramieniem a przedramieniem był kąt prosty.
  3. W momencie kiedy ręka z kijkiem przechodzi do tyłu, powinniśmy wyraźnie się odepchnąć. Po odepchnięciu się, kiedy ręka jest na wysokości bioder otwieramy dłoń i puszczamy kijek (półrękawiczka nie pozwali na to, aby kijek nam uciekł i podczas powrotnego ruchu ręki z kijkiem do przodu jest on blisko dłoni, która ponownie po przekroczeniu linii bioder zaciska się na rękojeści, by odepchnąć się).

 

Dla ułatwienia prezentujemy film instruktażowy:

2 odpowiedzi do artykułu “Wstawaj szkoda dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *